• Aanmelden

Assistentielijst

U vindt hieronder de meest voorkomende vragen. Deze zijn verschillend van elke software. Sommige delen van de assistentie zijn voorzien van klanten die het assistentiecontract hebben.

Assistentie voor BOEKHOUDING PREMIUM

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Handleiding Ciel Boekhouding V19

    Versie : V19
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Opmaken van een BTW aangifte

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Goed slagen in mijn migratie.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u het standaard een BTW tarief instellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kleuren van een lijst wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kolommen van een lijst totaliseren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de maandelijkse verdeling van uw kosten- en opbrengstenrekeningen weergeven onder de vorm van een grafiek?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de bedragen van de rekeningen van het type “Opbrengsten” snel terug vinden en afdrukken?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Boekhoudlink. Hoe kan u uw gegevens van Ciel Commercieel Beheer overzetten naar Ciel Boekhouding?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuwe BTW aangifte maken als deze optie in het licht grijs (niet actief) staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een rekening?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik niet-afgeletterde of niet-afgepunte boekingen af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik een (klad) boeking?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De automatische tegenrekening bij invoer is niet de juiste. Hoe kan ik deze wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een boekingsmodel of een abonnement?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Kan ik een bevestigde boeking verwijderen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Alsluiting gids

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuw dossier aanmaken en het boekhoudplan van een bestaand dossier overnemen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • BTW aangifte : U heeft een bedrag in vak 61/62 doch weet u niet vanwaar dit bedrag komt.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • U wilt een nieuwe BTW aangifte maken maar de optie ‘BTW-Aangifte maken’ staat in het grijs.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Installatie in Terminal Server modus (TSE)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor BOEKHOUDING PRO

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Handleiding Ciel Boekhouding V19

    Versie : V19
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Opmaken van een BTW aangifte

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Goed slagen in mijn migratie.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u het standaard een BTW tarief instellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kleuren van een lijst wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kolommen van een lijst totaliseren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de maandelijkse verdeling van uw kosten- en opbrengstenrekeningen weergeven onder de vorm van een grafiek?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de bedragen van de rekeningen van het type “Opbrengsten” snel terug vinden en afdrukken?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Boekhoudlink. Hoe kan u uw gegevens van Ciel Commercieel Beheer overzetten naar Ciel Boekhouding?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuwe BTW aangifte maken als deze optie in het licht grijs (niet actief) staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een rekening?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik niet-afgeletterde of niet-afgepunte boekingen af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik een (klad) boeking?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De automatische tegenrekening bij invoer is niet de juiste. Hoe kan ik deze wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een boekingsmodel of een abonnement?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Kan ik een bevestigde boeking verwijderen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Alsluiting gids

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuw dossier aanmaken en het boekhoudplan van een bestaand dossier overnemen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • BTW aangifte : U heeft een bedrag in vak 61/62 doch weet u niet vanwaar dit bedrag komt.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • U wilt een nieuwe BTW aangifte maken maar de optie ‘BTW-Aangifte maken’ staat in het grijs.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Installatie in Terminal Server modus (TSE)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor BOEKHOUDING PRO

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Handleiding Ciel Boekhouding V19

    Versie : V19
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Opmaken van een BTW aangifte

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Goed slagen in mijn migratie.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u het standaard een BTW tarief instellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kleuren van een lijst wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kolommen van een lijst totaliseren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de maandelijkse verdeling van uw kosten- en opbrengstenrekeningen weergeven onder de vorm van een grafiek?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de bedragen van de rekeningen van het type “Opbrengsten” snel terug vinden en afdrukken?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Boekhoudlink. Hoe kan u uw gegevens van Ciel Commercieel Beheer overzetten naar Ciel Boekhouding?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuwe BTW aangifte maken als deze optie in het licht grijs (niet actief) staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een rekening?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik niet-afgeletterde of niet-afgepunte boekingen af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik een (klad) boeking?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De automatische tegenrekening bij invoer is niet de juiste. Hoe kan ik deze wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een boekingsmodel of een abonnement?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Kan ik een bevestigde boeking verwijderen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Alsluiting gids

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuw dossier aanmaken en het boekhoudplan van een bestaand dossier overnemen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • BTW aangifte : U heeft een bedrag in vak 61/62 doch weet u niet vanwaar dit bedrag komt.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • U wilt een nieuwe BTW aangifte maken maar de optie ‘BTW-Aangifte maken’ staat in het grijs.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Installatie in Terminal Server modus (TSE)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor BOEKHOUDING PRO 2 POSTEN

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Installatiegids van de netwerk versies

    Versie : Netwerk versies 16 en hoger
    Download het PDF
  • Handleiding Ciel Boekhouding V19

    Versie : V19
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Opmaken van een BTW aangifte

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Goed slagen in mijn migratie.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u het standaard een BTW tarief instellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kleuren van een lijst wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de kolommen van een lijst totaliseren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de maandelijkse verdeling van uw kosten- en opbrengstenrekeningen weergeven onder de vorm van een grafiek?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u de bedragen van de rekeningen van het type “Opbrengsten” snel terug vinden en afdrukken?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Boekhoudlink. Hoe kan u uw gegevens van Ciel Commercieel Beheer overzetten naar Ciel Boekhouding?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuwe BTW aangifte maken als deze optie in het licht grijs (niet actief) staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een rekening?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik niet-afgeletterde of niet-afgepunte boekingen af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik een (klad) boeking?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De automatische tegenrekening bij invoer is niet de juiste. Hoe kan ik deze wijzigen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik een boekingsmodel of een abonnement?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Kan ik een bevestigde boeking verwijderen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Alsluiting gids

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuw dossier aanmaken en het boekhoudplan van een bestaand dossier overnemen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • BTW aangifte : U heeft een bedrag in vak 61/62 doch weet u niet vanwaar dit bedrag komt.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • U wilt een nieuwe BTW aangifte maken maar de optie ‘BTW-Aangifte maken’ staat in het grijs.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Installatie in Terminal Server modus (TSE)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor BOEKHOUDING PRO NETWERK ONBEPERKT

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Installatiegids van de netwerk versies

    Versie : Netwerk versies 16 en hoger
    Download het PDF
  • Handleiding Ciel Boekhouding V19

    Versie : V19
    Download het PDF

Assistentie voor BOEKHOUDING START + 1 jaar bijstand inbegrepen

  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Opmaken van een BTW aangifte

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik nieuwe schriften aanmaken

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik een nieuwe BTW aangifte maken als deze optie in het licht grijs (niet actief) staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Alsluiting gids

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • BTW aangifte : U heeft een bedrag in vak 61/62 doch weet u niet vanwaar dit bedrag komt.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • U wilt een nieuwe BTW aangifte maken maar de optie ‘BTW-Aangifte maken’ staat in het grijs.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor COMMERCIEEL BEHEER

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een voorschot op een document annuleren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u uw voorraadbeheer aanpassen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het ingeven van een commercieel document kan ik de Eenheidsprijs BTWI niet wijzigen hoewel de optie: “Bepaal Verkoopprijs BTWI” in de artikelfiche aangevinkt staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Commerciële documenten op nul zetten

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Een objet (Afbeelding, logo, veld, tabel, enz...) wordt afgedrukt op de eerste pagina maar niet op de volgende pagina’s. Waarom?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een waarde veranderen door een andere waarde in een liijst ? (functie : « Zoeken en vervangen” of Automatisch invullen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u een artikel opzoeken op basis van een barcode?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe de eco-bijdragen in Ciel Commercieel Beheer beheren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wat is het verschil tussen “Theoretische stock”, “Reële stock” en “Beschikbare stock”?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kunnen de modellen overgezet worden op een andere PC?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Boekhoudlink. Hoe kan u uw gegevens van Ciel Commercieel Beheer overzetten naar Ciel Boekhouding?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik de lijst met facturen af van een bepaalde maand?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik kolommen groter?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe factureer ik standaard BTWI?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik wil een factuur zonder BTW. Hoe moet ik daarvoor te werk gaan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik meerdere facturen tegelijk af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe voeg ik een commentaarregel in een commercieel document in?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik het aanvankelijke obligo van mijn klant?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de kolombreedte van een lijst in bewerkingsmodus?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de opmaak van commerciële documenten?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de GGAP van een artikel?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe verberg ik de decimalen van hoeveelheden bij het bewerken van een factuur?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe vermijd ik dat artikelen in voorraad worden teruggeplaatst bij het bevestigen van een creditnota?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe vraag ik de lijst met facturen voor een bepaalde maand op?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe stel ik het huidige jaar in bij het nummer van commerciële documenten?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe moet ik de software instellen om een barcodescanner te gebruiken?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe pas ik de actiebalk aan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe pas ik het nummer van een commercieel document aan bij een omzetting?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe neem ik gegevens (artikelen/klanten/leveranciers) van een onderneming over in een nieuwe onderneming die werd gemaakt?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe geef ik meerdere adressen op voor één en dezelfde klant?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe voer ik een voorschot voor een commercieel document in?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe saldeer ik een bestelling waarvan de back-order nooit geleverd zal worden?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Als ik commerciële documenten maak, verschijnt het bericht ‘De documentdatum valt buiten de invoerperiode'. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wat is het verschil tussen een gewoon veld en een lang tekstveld in de rapportgenerator?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Na het exporteren van een boekhoudjournaal verschijnt het bericht 'De datum moet liggen tussen 01/01/2010 en 31/12/2011'. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De klantrecord bevat een obligo terwijl alle facturen betaald zijn, of het obligo lijkt onjuist te zijn.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan de eenheidsprijs BTWI niet wijzigen hoewel de optie 'Verkoopprijs BTWI bepalen' geactiveerd is voor het artikel.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan de eenheidsprijs BTWI van artikelen in een factuur niet wijzigen, hoewel dit selectievakje in de record van de derde is ingeschakeld.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Werkwijze om een logo in documenten in te voegen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik wens een lijst met de meest verkochte artikel in mijn bedrijf. Hoe te werk gaan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Werkwijze om etiketten te maken en aan te passen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan mijn factuur niet automatisch betalen. Waarom?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het bewerken van een rekeningoverzicht krijg ik een lege pagina. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Gebruikers beheren.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Uw dossier afsluiten op eindejaarperiode.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De instelbare importen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Installatie in Terminal Server modus (TSE)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Handleiding Ciel Commercieel Beheer V19

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kunnen klanten en/of artiklen ge-exporteerd/ge-importeerd worden naar een ander dossier ?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een nieuw jaar beginnen? (Datums en document nummers aanpassen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor COMMERCIEEL BEHEER PRO

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een voorschot op een document annuleren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u uw voorraadbeheer aanpassen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het ingeven van een commercieel document kan ik de Eenheidsprijs BTWI niet wijzigen hoewel de optie: “Bepaal Verkoopprijs BTWI” in de artikelfiche aangevinkt staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Commerciële documenten op nul zetten

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Een objet (Afbeelding, logo, veld, tabel, enz...) wordt afgedrukt op de eerste pagina maar niet op de volgende pagina’s. Waarom?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een waarde veranderen door een andere waarde in een liijst ? (functie : « Zoeken en vervangen” of Automatisch invullen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u een artikel opzoeken op basis van een barcode?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe de eco-bijdragen in Ciel Commercieel Beheer beheren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wat is het verschil tussen “Theoretische stock”, “Reële stock” en “Beschikbare stock”?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kunnen de modellen overgezet worden op een andere PC?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Boekhoudlink. Hoe kan u uw gegevens van Ciel Commercieel Beheer overzetten naar Ciel Boekhouding?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik de lijst met facturen af van een bepaalde maand?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik kolommen groter?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe factureer ik standaard BTWI?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik wil een factuur zonder BTW. Hoe moet ik daarvoor te werk gaan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik meerdere facturen tegelijk af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe voeg ik een commentaarregel in een commercieel document in?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik het aanvankelijke obligo van mijn klant?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de kolombreedte van een lijst in bewerkingsmodus?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de opmaak van commerciële documenten?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de GGAP van een artikel?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe verberg ik de decimalen van hoeveelheden bij het bewerken van een factuur?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe vermijd ik dat artikelen in voorraad worden teruggeplaatst bij het bevestigen van een creditnota?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe vraag ik de lijst met facturen voor een bepaalde maand op?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe stel ik het huidige jaar in bij het nummer van commerciële documenten?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe moet ik de software instellen om een barcodescanner te gebruiken?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe pas ik de actiebalk aan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe pas ik het nummer van een commercieel document aan bij een omzetting?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe neem ik gegevens (artikelen/klanten/leveranciers) van een onderneming over in een nieuwe onderneming die werd gemaakt?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe geef ik meerdere adressen op voor één en dezelfde klant?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe voer ik een voorschot voor een commercieel document in?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe saldeer ik een bestelling waarvan de back-order nooit geleverd zal worden?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Als ik commerciële documenten maak, verschijnt het bericht ‘De documentdatum valt buiten de invoerperiode'. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Na het exporteren van een boekhoudjournaal verschijnt het bericht 'De datum moet liggen tussen 01/01/2010 en 31/12/2011'. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De klantrecord bevat een obligo terwijl alle facturen betaald zijn, of het obligo lijkt onjuist te zijn.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan de eenheidsprijs BTWI niet wijzigen hoewel de optie 'Verkoopprijs BTWI bepalen' geactiveerd is voor het artikel.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan de eenheidsprijs BTWI van artikelen in een factuur niet wijzigen, hoewel dit selectievakje in de record van de derde is ingeschakeld.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Werkwijze om een logo in documenten in te voegen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het maken van een artikel zijn de voorraadvelden lichter gekleurd (grijs).

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik wens een lijst met de meest verkochte artikel in mijn bedrijf. Hoe te werk gaan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Werkwijze om etiketten te maken en aan te passen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan mijn factuur niet automatisch betalen. Waarom?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het bewerken van een rekeningoverzicht krijg ik een lege pagina. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Gebruikers beheren.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Uw dossier afsluiten op eindejaarperiode.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De instelbare importen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Installatie in Terminal Server modus (TSE)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Handleiding Ciel Commercieel Beheer V19

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kunnen klanten en/of artiklen ge-exporteerd/ge-importeerd worden naar een ander dossier ?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een nieuw jaar beginnen? (Datums en document nummers aanpassen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor COMMERCIEEL BEHEER PRO NETWERK ONBEPERKT

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Installatiegids van de netwerk versies

    Versie : Netwerk versies 16 en hoger
    Download het PDF

Assistentie voor COMMERCIEEL BEHEER PRO 2 POSTEN

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Installatiegids van de netwerk versies

    Versie : Netwerk versies 16 en hoger
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een voorschot op een document annuleren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u uw voorraadbeheer aanpassen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het ingeven van een commercieel document kan ik de Eenheidsprijs BTWI niet wijzigen hoewel de optie: “Bepaal Verkoopprijs BTWI” in de artikelfiche aangevinkt staat?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Commerciële documenten op nul zetten

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Een objet (Afbeelding, logo, veld, tabel, enz...) wordt afgedrukt op de eerste pagina maar niet op de volgende pagina’s. Waarom?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een waarde veranderen door een andere waarde in een liijst ? (functie : « Zoeken en vervangen” of Automatisch invullen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan u een artikel opzoeken op basis van een barcode?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe de eco-bijdragen in Ciel Commercieel Beheer beheren?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wat is het verschil tussen “Theoretische stock”, “Reële stock” en “Beschikbare stock”?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kunnen de modellen overgezet worden op een andere PC?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Boekhoudlink. Hoe kan u uw gegevens van Ciel Commercieel Beheer overzetten naar Ciel Boekhouding?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik de lijst met facturen af van een bepaalde maand?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik kolommen groter?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe factureer ik standaard BTWI?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik wil een factuur zonder BTW. Hoe moet ik daarvoor te werk gaan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik meerdere facturen tegelijk af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe voeg ik een commentaarregel in een commercieel document in?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik het aanvankelijke obligo van mijn klant?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de kolombreedte van een lijst in bewerkingsmodus?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de opmaak van commerciële documenten?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe wijzig ik de GGAP van een artikel?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe verberg ik de decimalen van hoeveelheden bij het bewerken van een factuur?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe vermijd ik dat artikelen in voorraad worden teruggeplaatst bij het bevestigen van een creditnota?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe vraag ik de lijst met facturen voor een bepaalde maand op?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe stel ik het huidige jaar in bij het nummer van commerciële documenten?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe moet ik de software instellen om een barcodescanner te gebruiken?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe pas ik de actiebalk aan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe pas ik het nummer van een commercieel document aan bij een omzetting?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe neem ik gegevens (artikelen/klanten/leveranciers) van een onderneming over in een nieuwe onderneming die werd gemaakt?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe geef ik meerdere adressen op voor één en dezelfde klant?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe voer ik een voorschot voor een commercieel document in?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe saldeer ik een bestelling waarvan de back-order nooit geleverd zal worden?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Als ik commerciële documenten maak, verschijnt het bericht ‘De documentdatum valt buiten de invoerperiode'. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Na het exporteren van een boekhoudjournaal verschijnt het bericht 'De datum moet liggen tussen 01/01/2010 en 31/12/2011'. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De klantrecord bevat een obligo terwijl alle facturen betaald zijn, of het obligo lijkt onjuist te zijn.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan de eenheidsprijs BTWI niet wijzigen hoewel de optie 'Verkoopprijs BTWI bepalen' geactiveerd is voor het artikel.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan de eenheidsprijs BTWI van artikelen in een factuur niet wijzigen, hoewel dit selectievakje in de record van de derde is ingeschakeld.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Werkwijze om een logo in documenten in te voegen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het maken van een artikel zijn de voorraadvelden lichter gekleurd (grijs).

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik wens een lijst met de meest verkochte artikel in mijn bedrijf. Hoe te werk gaan?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Werkwijze om etiketten te maken en aan te passen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik kan mijn factuur niet automatisch betalen. Waarom?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Bij het bewerken van een rekeningoverzicht krijg ik een lege pagina. Wat moet ik doen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Gebruikers beheren.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Uw dossier afsluiten op eindejaarperiode.

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De instelbare importen

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Installatie in Terminal Server modus (TSE)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Handleiding Ciel Commercieel Beheer V19

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kunnen klanten en/of artiklen ge-exporteerd/ge-importeerd worden naar een ander dossier ?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een nieuw jaar beginnen? (Datums en document nummers aanpassen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor FACTURATIE START + 1 jaar bijstand inbegrepen

  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik kolommen groter?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik meerdere facturen tegelijk af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een nieuw jaar beginnen? (Datums en document nummers aanpassen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor HET CIEL DUO

  • Hoe kan ik mijn eigen model gebruiken bij het afdrukken van een document?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor MIJN BUDGETPLANNER

Assistentie voor OFFERTES FACTUREN

  • Ik heb mijn software opnieuw geïnstalleerd na het formatteren van de harde schijf. De activeringssleutel die ik bij de vorige installatie heb gekregen werkt niet meer. Wat moet ik doen?

    Versie : Alle versies

    Vraag een nieuwe activeringssleutel aan onze afdeling Registratie. De activeringssleutel is immers alleen geldig voor één enkele installatie van de software. Als u uw computer opnieuw formatteert, is deze sleutel niet meer geldig.


    Wanneer u het veld krijgt om uw sleutel in te geven drukt u op de knop vorige. In dit venster kan u uw referentie bestand automatisch doormailen via Outlook of u kan het bestand op uw harde schijf opslaan. Dit bestand (TXT) kan u daarna naar referencement@ciel.be opsturen om een sleutel aan te vragen.


  • Hoe uw Ciel Software registreren ?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • Uw toegangscode is niet aanvaard?

    Versie : Alle
    Download het PDF
  • U krijgt als melding 'Uw bestand is niet juist afgesloten bij het laatste gebruikt,...'

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een land toevoegen in de weergegeven standaard lijst in de klanten- en leveranciersfiches?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Wanneer moet ik gegevens opnieuw indexeren en herstellen?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe maak ik kolommen groter?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe druk ik meerdere facturen tegelijk af?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe kan ik mijn eigen model gebruiken bij het afdrukken van een document?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hebt u een foutmelding bij het opstarten van uw Ciel programma sinds de update van Windows?

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • De Intuiciel (Boordtabel) wordt niet meer weergegeven op uw scherm sinds de update naar Internet Explorer 11

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

  • Hoe een nieuw jaar beginnen? (Datums en document nummers aanpassen)

    Het antwoord op deze vraag is enkel verkrijgbaar voor klanten die over een GOLD-formule beschikken. Voor meer informatie, zie onze support opties assistentieformules.

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN CAFE-RESTAURANT

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN CAFE-RESTAURANT 2 POSTEN

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN HANDEL

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN HANDEL 2 POSTEN

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN KAPSALON

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN KAPSALON 2 POSTEN

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN MODE

Assistentie voor VERKOOPPUNTEN MODE 2 POSTEN

Hoeveelheid - +
Wenst u uw software via een download of via post?

Versie via post Versie via download Versie via download
Dit product is niet beschikbaar via download.
Het product is succesvol toegevoegd
Product(en) in uw winkelmandje:
Software Hoeveelheid Prijs Uw prijs Versie via post
Wij raden u ook bijstand bij de software die u hebt gekozen
Software Prijs Uw prijs Dit product bestellen
Indien u wenst te kiezen voor het comfort, het leren gebruiken EN te genieten van promoties van de licentie kies dan voor het ALL-in pakket.
Software Prijs Uw prijs Dit product bestellen
Aanbevolen producten:
Software Prijs Uw prijs Dit product bestellen
Het product wed niet toegevoegd aan uw winkelmandje.
Probeer het over een paar minuten.
Dit type aankoop vereist bijkomende ondersteuning.

Gelieve contact op te nemen met de commerciële dienst van Ciel op het nummer 02/346.55.07 om bijkomende inlichtingen te ontvangen.
Follow us on

Om u de wegwijs op onze website te vereenvoudigen en aangenamer te maken maakt deze website gebruik van cookies om uw voorkeuren en wachtwoord de onthouden. Bij voorzetting van uw bezoek aanvaardt u dit gebruik.

Dit bericht niet meer tonen